Onsdag.

Ännu en dag går mot sitt slut. Har ägnat dagen åt lite av varje; en fika med mor, ett hemligt uppdrag, långpromenix med Emelie, storstädning av köket (hur får man egentligen bort alla dessa äckliga småflugor?!) och nu står två bröd i ugnen. Har två killar hemma ikväll som paniktentapluggar inför fredagens tenta (läs dricker öl på balkongen!). Annat var det på min studenttid tänker jag drömmande tillbaka med en rynka i pannan. Jag tror minsann att jag börjar bli gammal på riktigt.

Snart dags att ta tag i matlagningen. Jag och sambon har skiftat roller på sistone och jag har varit förstekock ett tag nu. Nya recept var dag ger lite spänning i tillvaron. I alla fall är det vad jag intalar mig själv och väljer att bortse från tanken att jag mer och mer kan klassificeras som hemmafru.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback