Brinner det...?!

Jaha, då var man (hör och häpna) i Ronneby för att spendera en mysig kväll med familjen. Dock verkar det inte vara särskilt uppskattat då ingen i familjen är hemma för tillfället. Jag hade ju väntat mig öppna armar, banderoller och en brakmiddag (måste man väl ändå som enda dotter kunna begära när man är hemma på nattbesök så sällan?), men shi fick jag. Men de kommer väl, så småningom!

Blev en spännande resa till Ronneby idag. Helt plötsligt utbrister busschauffören att alla måste ut ur bussen. Ett gäng något frågande resenärer gjorde som de blev tillsagda. Väl ute förstod vi vad som stod på; bussen brann! Något chockade stod vi där och bara stirrade medan den stackars busschauffören sprang runt med en liten pulversläckare samtidigt som han försökte ringa efter både en brandbil och en ny buss till oss. Frågade lite försiktigt om han hade någon varningstriangel jag kunde sätta upp, men det behövdes tydligen inte trots att vi stod vid vägkanten på en 90-väg. Blev en aning sen till Ronneby alltså, men vi hade i alla fall tur med vädret (och lite spännande var det allt).

Imorgon är det valborg som gäller! Förra året bestod den kvällen av jobb och åren innan dess har de firats ordentligt på Campus. På grund av de övriga planerna i helgen skall årets valborg firas i Nättraby med grillning. Att missa sista valborg på Campus känns faktiskt aningen tungt. Men snart är det Allkåren och DÅ...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback