Glöm för guds skull inte försäkringen!

I natt har jag åkt skidor. Jo det är faktiskt sant, i drömmarnas värld. Härligt att svischa ner för de vita backarna! Denna skidhistoria hade dock en baksida; brist på försäkring. Pappa hade glömt att betala försäkringen på de hyrda skidorna (något som jag alltid brukar göra annars). Mina skidor gick av på mitten när jag skulle tvärnita vid backens ände. Panik! Jag var arg, mycket arg. Den enda gången jag tidigare inte betalat någon försäkring på mina hyrda skidor var i Polen, där någon sådan motsvarighet inte fanns. Där blev både jag och Sarah av med våra skidor och till följd av detta blev vi förhörda (jo faktiskt förhörda!) på en polisstation där vi fick prata engelska med en tolk för att göra oss förstådda (något som både jag och Sarah sent lär glömma). Så hur korkad kunde Pappa vara som inte hade tecknat en försäkring?!

Sedan vaknade jag. Så vad betyder denna dröm? Tja, förutom att jag längtar tillbaka till tiden då jag var i Sälen tillsammans med mina stjärnor från Campus, så förmodligen inte så mycket. Men ska du iväg och åka skidor inom den närmaste tiden (din lyckost!) och då skall hyra skidor - glöm för guds skull inte försäkringen!

Föreläsning nästa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback