Helgen i ett (olidligt) sammandrag

Måndag. Befinner mig just nu i Karlskrona där höstmörkret har lagt sig ordentligt idag. Regn, rusk, mörker och blåst. Därav väntar jag till kvällen med att bege mig tillbaka till Växjö igen. Kan likväl sitta inne och plugga idag, även om det egentligen är bland det sista jag känner för. Hade mycket hellre krypit ner under täcket och spenderat dagen med att se på film och glömma att höstdagar som dessa finns. Dessutom har det varit en ganska hård helg så särskilt utvilad känner jag mig inte.

Fredagen spenderade jag i Timmernabben hos Johannas familj. Blev precis som en fredagskväll skall vara; Jag, Johanna, Mathilda (8 år) och Jacob (snart 4 år) lekte med lego och Turtles. Tillsammans byggde vi upp ett helt hus med allt som hör därtill (en hästhage, totempålar, palmer och en stridsvagn). Det är lätt att bli barn på nytt..

På lördagsförmiddagen var det dags att se på fotboll. Vi vandrade bort till fotbollsplanen för att se den blivande fotbollsstjärnan Jacob göra storsuccé. Dock är det ju inte så lätt att spela fotboll när man blott är 3 år och när alla medspelarna är ett par år äldre och därav dessutom spelat ett år längre. Vi fick i alla fall se på fotbollslekar såsom;
- Kom alla mina fotbollsspelare!
- Vi törs inte, för Zlatan!
- Men kom ändå!

På kvällen var det dags att inträda Kalmar där "Malins inflyttningsfest" stod på schemat. Blev en kväll full med alkohol (för mig något mindre än för andra), guitarrspel, allsång och Kalmar-låtar som vi aldrig hade hört talas om. Mycket folk var det, ställer mig frågande till om det hade gått in en enda till i den lilla lägenheten. Framåt småtimmarna blev det utgång på Palace, ett precis lagom ställe med bra musik och mycket dans - precis som vi ville ha det!

Landade alltså i Karlskrona under gårdagen. Blivit en hel del farande under helgen och än är inte helgens resa över; måste ta mig tillbaka till Växjö igen. Veckan i övrigt skall kantas av grupparbete, möte med Näktergalen, kräftskiva, klipp och sling av håret, ännu en resa till Karlskrona. Under veckan kommer vi även få en inneboende som skall stanna i 1,5 vecka; Martin.

Det var allt för tillfället. Jag är uppriktigt sagt imponerad över att Du har orkat läsa ända ner hit. Måste vara lite av en presation, för inte kan det varit mycket av intresse som har skrivits här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback