Inte en byggnad som alla andra..

Bibblan är platsen just nu. Här har jag spenderat otaliga dagar de senaste åren. Mycket har jag upplevt här. Det har funnits dagar som har kantats av förtvivlan och hopplöshet. Det har funnits dagar då jag bara har velat ge upp det här med studierna, avsäga mig allt som har med Växjö Universitet att göra. Det har också funnits dagar som har kantats av skratt och märkliga konversationer. "Bibliotekssyndromet" är ett välkänt fenomen i vår lilla krets som vi allt som oftast har drabbats av. På bibblan har vi smygspanat på polisstudenter samtidigt som en kopp varm choklad (eller kaffe) avnjutits, planerat de absolut bästa festerna och förbarmat oss över att alla andra utbildningar verkar vara så lätta - varför i hela friden valde vi att läsa ekonomi?! Vi har köat utanför biblioteket innan öppningsdags för att sedan med vassa armbågar sprungit in för att hinna först till de bästa grupprummen (faktiskt till och med på söndagarna). För alla utomstående icke-studenter kan detta givetvis låta märkligt, men för oss har detta varit en del i vår vardag. 

Ja, mycket som har med studentlivet att göra härstammar faktiskt från denna byggnad. Just idag utövar jag ensamplugg i en liten hörna i bibliotekets ena ände. Skall nog överge mina biblioteksfunderingar nu och återgå till pluggandet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback