Hårdsminkad hårdrockare

Varför lägga ner tid på att sminka sig på morgonen? Efter att ha hoppat upp på cykeln och susat iväg mot bibblan sprutar tårarna åt alla håll och jag ser nu mer ut som en hårdsminkad hårdrockare än en student med vardags-makeup. Detsamma gäller håret, varför lägga ner tid på att fixa sig i ordning när man sedan trycker ner en mössa på huvudet?

I övrigt har jag i natt sovit runt fyra timmar. Det går verkligen utför. Somnade runt två och vaknade vid fyra av att våra grannar hade ett storgräl. Ett himla liv förde de och skrek diverse fula ord till varandra. Om man har kommit till det stadiet att man inte kan diskutera med varandra på en normal ljudnivå (och på dagtid helst) bör man seriöst fundera på att bryta upp och gå vidare istället för att väcka hela huset. Att man dessutom inte verkar kunna respektera varandra utan kallar varandra för det ena fula ordet efter det andra gör inte det hela bättre. Orka bråka!

Plugg nästa, har jag tagit mig hit till bibblan på egen hand en fredag klockan åtta är det nog bra om jag kan få något gjort också. Seminarium klockan ett och efter det tåget mot Karlskrona där det väntas fest. Ska minsann dricka mig så pass onykter att jag somnar på direkt, inget annat verkar ju hjälpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback