Framtidsdrömmar

Måndagen är avklarad. Blivit (hör och häpna) en heldag på bibblan, med två-timmars paus för seminarium. Vi är ganska duktiga tycker jag! Kvällen spenderar jag och Kombon framför tv:n med våra bärbara datorer i knät. Tittar på bostadsrätter och drömmer oss bort. Vill flytta, vill fixa och inreda, vill till något nytt och spännande.

Studentlivet börjar kännas allt mer avlägset. Visst trivs jag med pluggandet i sig, att lägga upp sina egna arbetstider och att ta eget ansvar för att saker och ting skall bli gjorda, men samtidigt vore det skönt att få lite lön (inte i kunskap utan i pengar!) för mödan. Visst har jag trivts helt fantastiskt bra med att leva studentliv, med sittningar, overaller och allt som hör därtill, men även det börjar kännas allt mer avlägset. Det är helt enkelt dags för de gamla att vika undan och låta de nya och yngre ta plats för att leva studenternas glada dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback