Envishetens begränsingar

Jo jag vet, jag är envis som synden. När man då har en motpart som är minst lika envis blir det inte alltid så bra. Helt plötsligt ska man inte ge sig av principsak, för att det bara är så! Åter tillbaka i trotsåldern. Vill bestämma själv och inte att någon drar undan valmöjligheterna för mig. Jag vill, jag vill, jag vill!! Lutar dock mot att jag är den som får ge mig den här gången. Men jag tycker inte om det, vill inte släppa taget om min stolthet.

Gårdagen klaffade som planerat. Blev stövelinköp (en stövel med kraftig sula inför kommande snön - nog är jag ordentlig alltid!) under shoppingturen. Hade ett kvällsbesök igår i form av Jossan som vi inte har träffat på evigheter. Blev en trevlig kväll med mycket höga (av någon anledning blir de alltid höga) skratt och mycket prat. Idag väntas en dag med hemmaplugg. Ganska skönt när regndropparna faller tätt utanför. Ikväll är det muskelpass på Vugi som gäller. Med andra ord väntar en morgondag då jag kommer vara näst intill orörlig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback