Ensam hemmakväll

Precis anlänt till Växjö. Kombon är fortfarande på villovägar och kommer hem först imorgon. Är inte riktigt van vid det här med att vara ensam. Undrar om jag någonsin igen kommer att kunna bo själv? Mycket tveksamt! Exempelvis består kvällsmaten i afton av två smörgåsar. Imponeras av de människor som orkar laga mat till sig när man är ensam hemma - det är ju fruktansvärt tråkigt! Kvällen i övrigt kommer att spenderas framför tv:n. Skall se reprisen av "Ensam Mamma Söker". Missade det igår, är ju inte Niklas favoritprogram om man säger så.

Imorgon väntas plugg i bibblan, lunchdejt med Johanna i skolan, föreläsning och sedan tjejkväll hos Emelie. Det sista är mycket efterlängtat! :)

Antar att jag gjorde ett val för länge sedan. Egentligen helt utan att tänka efter. Förstod aldrig vidden av konsekvenserna, utan hade en naiv syn på framtiden. Hade jag gjort annorlunda? Kanske. Ångrar jag mig? Absolut inte. Hur som helst är vi här nu och det gamla för förbi. Hur ska jag komma vidare..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback