Vaccin-beslut

Jag och Johanna har precis beslutat att vi skall ta svininfluensasprutan imorgon. Genast känner jag rädslan krypa på. Jag hatar sprutor, är livrädd för allt som har med nålar att göra (speciellt när de ska ta blodprov genom sänkan. Huu...!!). Hoppas på ett bokmärke kan väl knappast heller göra när man nått en ålder på hela 23 år.

Men jag tänker i alla fall ta sprutan. Spruträdslan får inte stoppa mig. Många har lagt fram argument som att "Man vet inte bieffekterna!". Nej, det är visserligen sant, men jag har då inte hört en enda läkare som förespråkar att man inte skall ta sprutan. Det är trots att de som är experterna på området och vilka skall man kunna lita på i detta fallet om inte just dem? Hellre en nål i armen och feber någon enstaka dag än att ligga plakat i svininfluensa i två hela veckor (för det har jag verkligen inte tid med)!

Ska försöka att fokusera på mina böcker nu och inte tänka på alla vassa nålar. Huu....

Kommentarer
Postat av: Ellen

så ni har bestämt er för att ta sprutan, hoppas det går bra. Good luck! kramar

2009-11-24 @ 16:54:21
Postat av: Camilla

Japp - lika bra det! :) Hur ska du göra, ska du ta den? kram

Postat av: Ellen

oh jag har ångest.. vet inte.. funderar på att skita i den i protest mot dålig info om när och var man ska ta den....! FAN! de har ju sagt att de ska ge info via brevlådan, men shi fick jag... inget har kommit i min inte.. så strejk på det.. kanske? :S hur känns armen? Kram

2009-11-26 @ 16:35:49
Postat av: Camilla

Haha! Ja det är inte lätt. Man får hålla sig uppdaterad via internet istället. Men dumt att ligga sjuk i två veckor som ett resultat av protest kan ju jag tycka! ;) Jag har lite ont i armen men är inte alls farligt. Känns som lite lätt träningsvärk bara. Skööönt att slippa värsta biverkningarna! :) Kram

2009-11-26 @ 16:42:33
URL: http://camiiiilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback