Tisdagstankar


Fick den här bilden skickad till mig under gårdagen av min kära Morfar. Är en bild som är tagen på mormor och morfars altan för en väldig massa år sedan. Slog mig plötsligt hur mycket det är som händer på ett par år, något man definitivt kan se på Simon på den här bilden. Jag är nog inte heller mig riktigt lik. Personerna på bilden har förändrats med åren men dock ser allt annat ut som vanligt. Faktum är att hela mormor och morfars hus ser ut som det alltid har gjort, ytterst små förändringar som har genomgåtts genom åren (exempelvis fick mormor nya dynor till stolarna förra året).

Kan liknas med en trygghet; att trots allt som händer omkring oss finns det ändå några få saker som består. Det är dock lätt att ta sådana saker för givet. Genast får jag ett släng av dåligt samvete. Jag borde vara ett bättre barnbarn och hälsa på lite oftare! Om bara tiden hade räckt till allt man vill här i världen..

Kommentarer
Postat av: josse

vadå det är väl mest galna saker vi har gjort ;) hehe.. pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback