SJ ÄR SÄMST!

SJ är verkligen sämst! Inte nog med att de inte kan hålla tiderna, informationen man får när man står där på perrongen och bara väntar och väntar är totalt obefintlig (I Bergåsa finns det inte ens en skylt som anger att tåget är sent). Fem minuter går, tio minuter går... var är tåget?! Plötsligt ropar de ut i högtalarna att tåget FRÅN Emmaboda är på ingång ca. 45 minuter sent. Jaha? Vad säger det om tåget TILL Emmaboda då? Är det samma tåg? Är det därför vårt tåg inte kommer? Efter 25 minuter kom till slut tåget mot Emmaboda och jag hann turligt nog med tåget mot Växjö sedan i Emmaboda. Ronnebybon jag träffade på tåget skulle mot Kalmar och hade inte samma tur som jag, utan fick glatt spendera 1,5 timme på Emmabodas station i afton - i väntan på nästa tåg!

Mitt i all miljödebatt där man bör få folk till att åka mer kollektivt för att spara på miljön till de kommande generationerna är väl det minsta man kan begära att tågtrafiken skall fungera?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback