Mor-och-dotter-shopping

Sitter och väntar på att klockan ska gå. Mamma ska anlända klockan tio. Känner jag henne rätt kommer hon dock anlända efter klockan tio, men man vet ju aldrig. Ska bli mor-och-dotter-shopping i staun idag. Mamma är nog min bästa shoppingpartner. Hon är som jag - in i en affär, bildar sig en uppfattning inom 30 sekunder, finns det inget så går vi ut igen och in i nästa affär! Just den här månaden behöver jag tusen saker, dock lär väl inte pengarna räcka till skulle jag tro. Jacka står i alla fall högt i prioriteringslistan, något som normalt inte brukar bli så billigt heller så  pengar över till något annat  kan jag nog inte räkna med.

Ikväll blir det tydligen lite firande av mig här i Nättraby. Niklas har inhandlat oxfilé kvällen till ära. Det är verkligen sådant som normalt inte rymms i en studentbudget.


Murar raseras och byggs upp allteftersom. Ibland träffas man när muren precis har blvit raserad och en sådan skada är sätter livslånga spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback