Irritationsmoment

När jag ändå i inne i det (efter mitt förra inlägg) ska jag passa på och klaga lite ytterligare. Känns som om det är en hel del som behöver vädras ut. Vill varna känsliga läsare - läs inte detta! Irritationsmoment i mitt liv senaste månaderna, stora som små:
  • Varför ställa cyklarna utanför Bibblans nödutgång (hur många som helst som gör det)? Cykelförbudet finns där av en anledning!
  • De som hänger ut en person de känner agg för på bloggen istället för att ta upp det med personen i fråga.
  • De som ser ner på andra för att de festar/inte festar. Låt folk välja det levnadssätt de önskar och skött ditt eget liv istället!
  • Varma strykjärn som man kan bränna sig på (AJ, brännblåsan på mitt pekfinger gör ont)
  • Rökare som väljer att röka mitt bland folket i busshållsplatsen.
  • Otrevliga kassörskor på Ica. Säg upp dig och skaffa ett jobb där du trivs istället för att förpesta kundernas tillvaro med din sura uppsyn!
  • Människor som lägger sig i andras liv och hur de lever det.
  • Lärare som skall lära eleverna som går fjärde året på Universitetet hur man ska plugga bäst. Har det funkat så här långt lär det funka framöver också..
  • Alla facebook-bilder från utlandsstudierna runt om i världen (enbart irritationsmoment på grund av avundsjuka).
  • Bråk och tjaffs som inte leder någonstans alls. Glöm, förlåt och gå vidare och du kommer att dö lyckligare!
  • Damm som tycks komma från ingenstans - hur mycket man än städar!
  • Folk som bjuder in sig själva. Finns det något ofinare?
  • Kaffet och den "varma" chokladen man köper i bibblans cafeteria är inte alls varm!
  • Idioter som inte kan säga ett så enkelt ord som "hej".
  • Människor som förmänskligar sina djur. Jag kan tänka mig att se en bild på din häst/hund, kanske till och med fem men inte tusen!
  • Kurslitteratur som man betalar dyrt för och som sedan är skavd i kanten när de anländer.
  • Telefonpratande busschafförer.
  • Folk som kör rattfulla. Vidare förklaring lär knappast behövas.
  • Lärare som lägger ut föreläsningsinspelningarna EFTER tentan. Smart värre!
  • Människor som tränger sig före i kön till mikron vid lunchen.
Puh.. var en del jag hade på hjärtat idag! Hoppas att du (lär väl inte vara fler än du som orkar läsa så här mycket) inte känner av för mycket av den negativa energin. Inget är speciellt riktat till någon.

Sista punkten borde nog vara "Pessimistiska människor som lägger ut listor med saker de är irriterade på".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback