Dagen-efter-söndag

Söndag. Lite dagen efter. Vad händer idag? Blubbo är bakis (jag önskar nästan att jag hade förmågan att sova lika länge som han kan), Mamma jobbar och vädret är sådär. Åka till Växjö kanske? Men kombon är inte hemma, lägenheten är redan klinisk ren så jag behöver inte städa och jag har inget att plugga på - vad ska jag göra där? Känner mig lite avskuren från verkligheten.

Helgen har varit trevlig (ett ord jag tycks använda på tok för ofta!). Lite fredagsmyskväll hos Linn och Andy i fredags med taco och lite drickande. Efter diskussioner hit och dit blev det till slut ingen piratkväll igår utan istället spenderade vi dagen med att klara av större delen av Niklas släkt. Först blev det firande av Niklas farmor och sedan lite guitarr- och vinkväll (efter att redan ha druckit en väldans massa vin hos Niklas farmor) hos Niklas mamma. Blev ingen utgång heller (vilket först var planerat) utan istället somnade vi nästan direkt när vi kom hem (även om Niklas emellanåt sluddrade något om att han ville ta taxin in till stan för att köpa en pizza).

Paranteser blev det mycket av i detta inlägg. Det är faktiskt så hela den här dagen känns - en liten parantes av allt som har hänt i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback