Adventsmys på ingång

Att inte plugga något under gårdagen och att ta det lugnt hemma i Ronneby med familjen gjorde nog mig gott. Känner mig mycket piggare idag (det vill säga oförskämt mycket piggare än vad jag hade varit om jag intog alkohol under gårdagen)! Redo att ta tag i plugget igen.. eller vänta, hur ska jag hinna med det idag? Fix och pack hemma, bussen mot Växjö (blir lätt åksjuk om jag ska läsa då), hem och fixa till sig och sedan adventsmys hos Ellen.

Första advent idag. Det går verkligen mot jul på riktigt nu. Julklappsinköp, julbak, tända ljus och julpynt. Ja julen består bara av mys! Julklappsinköpen i år känns dock som ett stort problem. Jag vet verkligen inte vad jag ska köpa till någon i år! Man vill ju att det skall vara något bra, något som personen i fråga vill ha men som denne ändå inte har tänkt på. Ett exempel på detta är för ett par år sedan när Simon fick en julklapp från mig och Mathias. Innan han slet upp presenten sa han "Jag vet vad det är, ett dataspel - som vanligt!". Mitt i uppslitandet stannade han dock till en kort sekund. Det var inget dataspel utan ett headset till datorn. Då tittade lillebror Simon upp på sin storasyster och sin storebror och sa "Ni är ju bara för bra!". Precis DEN känslan vill man att ens julklapp skall få!

Nähä, dags att fixa till sig och packa för avfärd. Ha en mysig första advent - det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback