En hälsning från de vita backarna..

"En hälsning från alperna:
en lumumba i handen,
strålande sol och klämkäck alpmusik
- det är toppen på toppen, inga konstigheter och ingen kalabalik.
Vissa i sällskapet kämpar med barnbacken,
för andra gäller svarta pisten och fyra hål i nacken.
After ski:n är ovanligt lugn i Stjernfedts mått mätt,
å andra sidan var jag bakis i morse så kanske är nivån rätt..
Hoppas ni har det bra på vxu,
lycka till imorgon - jag håller tummarna min sju!
(jag vet att det sista rimmar illa,
jag har druckit lite mycket lumumba och kommer nog trilla).
Haj!"



Är inte det minsta avundsjuk! Vem vill befinna sig i de vita backarna i Österrike när solen skiner? Jag ska minsann tala om för fröken Emelie att solen har stått högt även i Växjö idag - inte illa! Dags för att laga mat till kombon som är på väg hem. Efter det blir det tv-tjej-kväll med Rosing och de desperata hemmafruarna - perfa!

P.s. Håll tummarna för mig imorgon! D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback