Uppdatering är kanske på sin plats..?

Nej jag har inte försvunnit, trots att bloggaktiviteten minskat rejält sedan sommarlovet satte sin fot i mitt liv. Dock har det varit fullt upp så bloggandet har fått stå i skuggan ett tag. Antar att det riktiga bloggandet sätter fart igen när jobbet börjar och jag återvänder till Växjö.

I måndags tog jag tåget till Kalmar där Johanna och Malin möttte upp mig. Åkte sedan över ölandsbron till tonerna av "Man ska ha husvagn..". Där väntade sedan en tre dagars lång husvagnssemster innehållande en hel del regn, lite sol, grillar som inte vill starta, rundvandring runt slottsruinen (med betoning på runt då vi inte ansåg oss vara rika nog att betala inträde för rundvanding där inne), yatzy-spel och en hel del fnitter.

Gårdagen var en dag i skolavslutningens tecken. Jag och Mamma var i kyrkan på Simons skolavslutning och fick se lillebror sjunga i kören. Många gamla minnen dök upp, alla de skolavslutningar jag varit med om i Heliga kors kyrka. Rektorskans läxa för sommaren var densamma som vanligt; "Gör någon glad var dag!". På eftermiddagen vankades det student - självaste lillebror Mathias var iklädd svart kostym och vit mössa och sjöng om studentens lyckliga dar. När började han egentligen växa och bli så stor..? Blev i alla fall fest hemma hos föräldrarna med nästan hela tjocka släkten närvarande. En mycket trevlig och somrig dag!

Snart är midsommarafton här, enbart en vecka kvar. Efter det bär det av mot Växjö igen för att sätta tänderna i min nya utmaning och se om jag kan fixa det nya jobbet. Innan dess skall jag dock se till och njuta av ledigheten (och förhoppningsvis bättra på brännan en hel del). Livet är inte så dumt ändå.

Kommentarer
Postat av: Lee

Tack så mycket!! :)Glad sommar till dig med :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback