Sommar(jobb)

Vilket sommarväder och vilken värme. Det är ju typiskt att detta fina väder skall nå oss under min första jobbvecka. Men det gör inte så mycket, är trevligt att ta en solskenspromenix på lunchen samt att cykla i den ljumma sommarvärmen på morgonen. Allt har sin gilla gång på jobbet. Nya saker uppkommer varje dag. Det är fakturor, inbetalningar, utbetalningar, konteringar, justeringar m.m. i mängder. Det är tungt och jobbigt så här i början men samtidigt väldigt roligt. Jag trvis - faktiskt! Man ska vara glad att man har ett jobb är det många som säger. Hur gärna jag än hade velat ha ett par dagar på stranden nu kan jag inte annat än att hålla med.

Nu ska jag sätta mig ner och plugga lite (hör och häpna). Dock ingenting som har med skolan att göra utan jobbet. Måste få lite ordning i alla mina anteckningar (och det är mängder kan jag berätta). Nog för att arbetskamraterna är strukturerade och noga, men pedagogik är nog inte deras starka sida.

Njut av sommarvärmen för mig också (alla ni som kan)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback