Första jobbdagen avklarad

Första dagen på jobbet är avklarad. Har blivit "buddy" med tre av mina nya arbetskamrater - Britt-Marie, Ewa och Ingrid. Det stämmer - tre damer i sina bästa år (50-60 år). Dock måste jag säga att jag varit orättvis i min bedömning tidigare, det är faktiskt tre mycket roliga och trevliga damer och inte alls så grå som jag fick intrycket av första gången. Dagen har varit intensiv, hård, fullproppad med information, nya intryck och ansikten. Med andra ord har det varit en mycket tung och jobbig dag men också rolig och spännande. Känns som om jag har tagit mig an en riktig utmaning vilket är skoj (usch, jag låter säkert äckligt nördig nu)!

Hade tänkt sammanfatta alla de anteckningar jag gjort under dagen egentligen men ärligt talat tror jag inte att jag orkar det. Jag är helst slut i huvudet och tror att det blir en kväll i tv-soffan istället. Måste dock fixa mat till morgondagen också. Suck!

"Va? Är du från Ronneby? Det hörs verkligen inte!" 
Det tar jag gladeligen som en komplimang - faktiskt!
 "Fikarasterna varierar väldigt beroende på om det finns någon chef närvarande eller inte!"
Det är bra att introducera de nyanställda ordentligt under den första arbetsdagen! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback