Examensbankett

Telefonsamtal med farmor:
- Nu är det så här att farfar säger att du inte kan ta dig hem själv med all packning på bussen så vi kommer och hämtar dig!
- Men nej, det behöver ni ju inte göra. Jag klarar mig!
- Nej nu säger farfar att du inte kan det så nu hämtar vi dig!


Jag måste ha världens bästa far-föräldrar. Sitter alltså just nu och väntar på att farmor och farfar skall hämta upp mig i Växjö. Sedan bär det av mot Blekinge, mot sommarlovet och ledigheten. Underbart!

Gårdagskvällen var magisk. Lite bubbel kan verkligen göra att det slår slint i huvudet. För visst drack jag inte mycket men blandningarna av mousserande vin, vitt vin, rött vin och cider gjorde att man blev lite glad i hatten. Men vad gör det, det var trots allt vår examensbankett, kvällen då det är meningen att vi ska ha skoj tillsammans och njuta av den sista tid tillsammans. För även om inte jag ska bege mig från Växjö och Växjö Universitet riktigt ännu är det många andra som ska det. Att säga hejdå till dem känns konstigt. Vad säger man till någon man har pluggat med i tre år? "Lycka till i livet!"? För flertalet av klasskamraterna är det ju trots allt högst troligt att man aldrig träffar igen.

Hur som helst, det var en underbart trevlig kväll som jag sent kommer att glömma. Tack alla som närvarade! Och till er som nu ska bege er mot nya äventyr; Lycka till och kom gärna och hälsa på (fast jag är mycket väl medveten om att flertalet nog inte vill detta)!

Nähä - Blekinge nästa! Glad sommar på er!

 






Kommentarer
Postat av: sarah

Vilka fina bilder. Vad härligt att du har din kandidatexamen nu. Ett stort Grattis=) Många Kramar

2009-06-06 @ 17:08:46
Postat av: Turid

Grattis Camilla, en härlig milstolpe att nå! :)

Postat av: Julia

Stort grattis!

Kramar

2009-06-07 @ 12:41:29
Postat av: Camilla

Tack så mkt! :) Visserligen ett helt år kvar men skönt att ändå ha något att falla tillbaka på. Kramar på er!

2009-06-07 @ 14:45:18
URL: http://camiiiilla.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fina bilder! Jag lånade några och la på min blogg. Hoppas det var ok..? :)

2009-06-07 @ 15:36:12
URL: http://alotofcharlotte.blogg.se/
Postat av: Anton

Grattis!

2009-06-15 @ 21:18:18
Postat av: Anton

Grattis!

2009-06-15 @ 21:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback