En helt vanlig kväll - akutmottagningens väntrum

Ännu en kväll har spenderats i akutmottagningens väntrum. Börjar bli riktigt rutinerad på det här. Förklarade väl för Johanna och Martin hur man går tillväga på aktuen; något jag lärde mig av mitt förra besök då uttråkning ledde till att jag läste en broschyr om akutmottagningen och dess rutiner. Den här gången parkerade vi till och med på rätt parkering, något som jag och Malin inte riktigt lyckades med i förra veckan. Inte heller den här gången var det jag som var patienten, utan istället en klant som var på besök hos oss igårkväll för att fira examensdagen. Med andra ord firade jag, Johanna och Martin vår kandidatexamen (helt nyktra kanske man bör tillägga) på akuten. Så tokigt det kan bli. Hamnade i säng runt klockan ett i natt och John Blund kom på besök i nästan samma stund som huvudet slog mot kudden. Martin sover just nu på en madrass ute i vardagsrummet (han blev ordinerad att sova med någon, men vår gästfrihet sträckte sig bara till en sovplats i vardagsrummet) och kombon sussar sött i sitt rum. Är frukostsugen men vet inte om jag vågar störa sömntutorna.

Om en liten stund bär det av mot stan. Äntligen skall håret slingas och klippas. Verkligen efterlängtat! Ikväll vankas examensbankett och allt som hör därtill - finkläder, champagne och farväl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback