Doften av sommarregn

Vilket väder det har varit idag - regn i mängder under flera timmars tid och åska som dundrade så att fönstrena på kommunhuset skallrade. Brandbilssirener har vint under hela dagen (vet dock inte om det beror på översvämning eller åsknedslag). Vädret i Blekinge verkar dock enbart innehållet inslag av solsken. Märkligt. Jag klagar dock inte, kan tycka att det är ganska mysigt med lite dundrande åska och regn som slår mot fönsterbläcket (i alla fall så länge jag slipper vistas utomhus). Dessutom älskar jag doften av sommarregn, hela naturen känns helt plötsligt nystädad och ren. Härligt!

Något annat som skall dofta nystädat om en stund är förhoppningsvis lägenheten. Måste ta ett rejält städsvep här hemma under kvällen. Så tråkigt med tanke på att jag spenderar ytterst liten tid på hemmaplan och då ändå inte får njuta av den städade lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback