Livet som Kombo.

Så sitter jag här i mitt lilla rum i den nya lägenheten. Känns som jag återgått till att bli liten igen och fått ett alldeles eget flickrum där jag kan slå igen dörren riktigt hårt och stänga in mig ifall jag skulle bli lite tjurig. Kombon sitter framför datorn ute i köket. Lite märklig känsla är det att helt plötsligt bo ihop med någon som man måste ta hänsyn till. Men inte på något dåligt sätt, inte än så länge i alla fall.. 

Idag har vi varit duktiga. Kanske inte på pluggsidan men väl på andra sätt. Soffa har inhandlas och den skall förhoppningsvis nå oss i början av nästa vecka. Tapetval är gjort och tror att det kommer att bli riktigt bra (även om jag fortfarande är lite småputt över den gulaktiga färgen som präglar mitt rum). Köpt router och andra datorgrejer (jag är verkligen inget tekniskt geni som förstår mig på vad de där datorprylarna kan tänkas heta) och fixat igång internet. Har packat upp nästan alla flyttkartongerna, någon enstaka kvar i mitt och Johannas rum men man kan se en rejäl skillnad från i måndags då flytten ägde rum. Matförråden är påfyllda, går knappt in något mer i skafferiet. Kvällen kommer förmodligen tillbringas med att sätta upp taklampor och persienner. Gårdagskvällen stora höjdpunkt var Björn Gustafsson-filmen. Jag och Johanna är störtförälskade i samma kille som alla tolvåringar..

Tentaångesten börjar krypa på. Knappt börjat plugga ännu och när ska jag hinna med det?  Är mycket svårt att låta allt här hemma vara, det riktigt kliar i fingrarna. Hade mycket hellre velat ge mig iväg och shoppa järnet till lägenheten istället för att spendera otaliga timmar i biblioteket med näsan i skattelagstiftningen. Dessvärre kan man inte vara överallt samtidigt, en insikt jag brukar komma till allt som oftast...  

Kommentarer
Postat av: josse

Hehe sööta ni är hjärtat ;) pussss älskar deeeeej!

Postat av: josse

Heheh sööt du är hjärtat.. pusss älskar deeeej.

2009-01-07 @ 21:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback