Tentaångest mån tro?

Söndag. Ett par fjuttiga dagar kvar till tentan. Vaknade ganska tidigt och har tassat omkring här i lägenheten då kombon fortfarande sover. Dagen skall givetvis spenderas i bibblan. Måste ta tag i mitt liv. Orken, motivationen, förkylningen och den ostädade lägenheten för säga vad de vill - nu ska det banne mig pluggas! Sedan finns det väl knappast några tvivel kring att det inte kommer att räcka. Att läsa in en halv termin på fyra dagar är nog näst intill en omöjlighet.

Så vad beror denna brist på plugg på? Hände mycket jobbigt månaderna innan jul. Ork till plugg lika med noll. Kunde ju trots allt vänta med plugget till julledigheten. Då skulle jag ha hur mycket tid som helst. Eh, eller kanske inte. Något rätt oväntad dök upp och tog all min pluggtid (tjuv!). Tillbaka till Växjö. Nu ska här banne mig pluggas! Eller kanske inte, flyttningen kom emellan. Bärande och kånkande, städande, fixande, uppsättning av diverse prylar o.s.v. tar en hel del tid. Så nu sitter jag här med ett huvud som innehåller så mycket annat än beskattningsrätt. Tankarna bara flyger omkring... Hur ska jag egentligen lösa det här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback