2009.

Nyårsafton är här, sista dagen på år 2009 och sista dagen på detta decennium. 2009 har verkligen varit ett händelserikt år (för att inte tala om vad decennium 00 har varit).

 

År 2009 började vid fisktorget i Karlskrona där jag vid tolvslaget skålade med champagne i goda vänners sällskap. I januari tog jag mitt pick och pack och flyttade ifrån min lilla studentlägenhet på Campus i Växjö. Istället intog jag tillsammans med min nära vän Johanna en lägenhet utanför Campus på hela 80 kvadrat. Vintern och våren kantades i övrigt av plugg, fester, jobb på Ikano och en väldig massa pendlande till Karlskrona (närmare bestämt Nättraby). I juni kom stunden då jag, Johanna och Markus mycket stolta kunde lämna in vårt kandidatarbete och examensbanketten var ett faktum. Vi sa ”adjö” till vissa ”på återseende” till andra och sedan var sommarlovet här!

 

Sommaren spenderades med ett evighet pendlande mellan Växjö och Karlskrona. Sade upp mig från tjänsten på Ikano Bank och sommaren spenderades sedan arbetande på Växjö Kommuns ekonomiavdelning. Midsommarafton spenderades hos Alle i Sjuhalla, en midsommarafton jag sent kommer att glömma (dessvärre mer på grund av negativa minnen). Andra lediga sommardagar spenderades med att sola, bada, en campingsemester med Johanna och Malin, en Stockholmstur med Mamma och lillebror Simon och ytterligare en Stockholmstur med Niklas. När jobbperioden var avslutad och strax innan skolan satte fart igen blev det en semestervecka i Spanien med Johanna. Nog var det en bra sommar alltid!

 

Hösten tog fart och skolan lika så. Inget var sig egentligen likt; från att i ettan varit en hel rad i föreläsningssalen återstod egentligen bara fyra tappra studenter från vårt ”gäng”. En juridikkurs avslutades och sedan började pluggandets tunga börda på riktigt. Vi praktiskt taget bosatte oss i bibblan - aldrig har jag pluggat så mycket och ändå har jag aldrig känt att jag har kunnat så lite.  Ännu jobbigare blev det när kombon Johanna blev mycket sjuk och åkte in för operation under min födelsedag! Trots alla motgångar och trots att jag flera gånger om ifrågasatte mitt val av kurser klarade vi Controller-kursen och kalkylering är nu ett minne blott! Nu var det dock inte bara tråkigheter som kantade vår höst 2009; Ullaredsresan med tjejerna, Winnerbäckskonserten med de bästa och julmyset hos Ellen och Lina är ljuspunkter som lämnar ett leende på läpparna.

 

Sammantaget har år 2009 varit ett härligt år med kärlek och vänner, där skratt varit en given faktor. Visst har det funnits tråkigheter också, missförstånd som lett till oanade konsekvenser och bråk, men det där lägger vi bakom oss nu. Istället blickar vi fram emot 2010. År 2010 kommer att bli väldigt händelserikt för min del – studentlivet skall avslutas för gott (förhoppningsvis), jobbsökningar kommer att stå i fokus och jag skall finna en lämplig plats i Sverige att bosätta mig på. Oron inför det kommande året är stor, men förhoppningarna är ännu större. Låt oss göra år 2010 till det bästa året någonsin!

 

Nyårsafton skall spenderas hos Linn i Nättraby. Jag är taggad och tror att nyårsafton 2009 kan bli mycket mycket bra!

 

Gott Nytt År!

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är med taggad :) Vi ses sen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback