Spanien - here we come!

Imorgon bär det av. Klockan 05.00 skall jag lämna Ronneby för att dra mig söderut mot Malmö. På vägen någonstans skall jag möta upp Johanna och sen bär vi av - mot värmen, mot stränderna, mot Spanien! Jag har inte fattat det än. Inte en enda liten pinal är nerpackad ännu. Men det hinner jag väl ikväll...?

Så vad har hänt sen sist? Jag och Josse hade en mysig picknick på Stumholmen med liten tjejsnack i måndags. Trevligt värre! I tisdagas tog jag och Niklas bilen till Åhus för en endags-visit. I onsdags åkte jag och Mamma till Växjö för att lämna av mina två väskor med kläder som kan vara bra att ha när jag återvänder dit efter Spanien. Vi gick även på stan samt fikade med kusin Emelie som fyller 20 år på tisdag. Igår var jag och Niklas på besök sommarstugan på Aspan. Vi badade, hittade kantareller samt blev bjudna på en kanongod torsdagsmiddag av farmor och farfar. Med andra ord har det varit fullt upp de senaste dagarna. Idag är det en runda till staun som gäller samt det absolut tråkigaste som finns (förutom att packa upp) - packa ner allt som behövs för resan!

Förutom Spanienresan ser jag faktiskt fram emot att få flytta tillbaka till Växjö igen. Längtar efter att få komma hem till min egna lägenhet (eller vår egna snarare). Längtar även efter att hösten skall ta fart på riktigt. Färggranna blad, tända ljus, nya höstkläder, krypa upp i soffan under en filt. Inga höstdeppkänslor här inte! För någon dag sedan längtade jag faktiskt till och med lite efter att få börja i skolan igen och komma in i rutinerna. Dock ströps den längtan när Johanna ringde och berättade hur den första kursboken såg ut - drygt 300 sidor i lagtext-form utan en enda bild. Bläää!!

Det var nog allt jag hade på hjärtat för idag. So long på er! Återvänder till Växjö sent på kvällen på söndag i nästa vecka. Och lycka till alla ni som börjar första skoldagen på måndag - njut av studentlivet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback