Sommarjobbet 2009

Britt-Marie är åter tillbaka på Ekonomikontoret och min vikarieperiod är snart över. Vad jag ska göra de nästkommande två dagarna är för mig en gåta. Ska jag verkligen fortsätta att göra allt när den ordinarie personalen trillat in igen?

Hur har vikarieperioden på Växjö Kommuns ekonomiavdelning varit då? Ärligt talat var jag mycket skeptisk till en början. Skulle jag sitta instängd på ett kontor alldeles ensam en hel sommar, utan några jämnåriga arbetskamrater. Oron för att jag skulle vantrivas med arbetet fanns, tänk om jag skulle komma till insikt med att jag valt helt fel utbildning - efter tre hela år! Om jag nu ska utvärdera arbetsperioden i efterhand har jag faktiskt trivts väldigt bra. Nog har jag kanske stundtals saknat mina gamla arbetskamrater på Ikano Bank som jag hade lite mer gemensamt med, men tanterna på jobbet är faktiskt inte så dumma de heller. Och vad mycket jag har lärt mig! Inte bara vad det gäller redovisningsekonomi utan även annat som vilken färg man bör använda när man ska måla huset, vilken ordning planeterna ligger i från solen och utåt samt när Carl von Linné är född. Det självständiga arbetet har jag kommit att älska – att kunna göra allt i min egen takt och i den ordning jag önskar. Att slippa pendla och själv kunna bestämma sina arbetstider har varit underbart och verkligen något jag önskar mig även i framtiden.

Summan av kardemumman - positiva överraskningar är aldrig fel! Och beröm har haglat över mig idag, jag har tydligen skött mig bra. Känns bra att veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback