Pack.

Om jag börjar nu kanske jag är färdigpackad till midnatt? Ja alltså inte packad som man blir av alkohol utan ska packa ner allt som man ska ha med sig inför den stundande semestern. Det krävs en hel del packning för att överleva 3-4 veckor, speciellt när man inte riktigt vet vad man ska göra eller vad det kommer att bli för väder. Jag kommer väl som vanligt packa ner på tok för mycket, kånka omkring på fem väskor eller något liknande (som först ska med till jobbet imorgonbitti, sedan på ett tåg och sedan på en buss innan jag når slutanhalten för kvällen) och sedan inte ens använda hälften av det som medtagits. Behöver dessutom städa av lägenheten en aning så att jag och kombon inte drabbas av en allergichock när vi  återvänder i slutet på augist/början av september. Kommer att bli en låååååång natt.

Har dock pausat någon timme på den soliga balkongen nu med en bok som kombon lämnade efter sig. Den handlar om Mengels barn. Så fruktansvärt, så otäckt, så gripande och så påfrestande. Att allt dessutom är sant gör att känslorna bara bubblar fram - ilska, förtvivlan, hjälplöshet. Hur kan en människas hjärta bara bli så svart och vissna bort totalt?

 Väderprognosen för min första semesterhelg ser ljus ut. Jag är lycklig!


Jag och Malin i Bulgarien 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback