Ronneby

Ronneby är faktiskt en väldigt vacker stad, något som jag kommer till insikt med många gånger när jag är hemma på besök. Som boende i Ronneby uppskattar man inte den fina miljön på samma sätt som en besökare. Ofta hör man nog mig fnysa och föraktfullt säga att i Ronneby kommer jag aldrig mer att bosätta mig! Men faktum är att jag gillar denna lilla håla, det är trots allt detta som är hemma. Även om jag som sagt starkt känner att jag aldrig mer kommer att flytta hit, är det väldigt skönt att ha familjen bosatt här så att man titt som tätt kan komma på besök.

Idag har jag och mamma plockat varsin stor bukett med vitsippor i "vitsippeskogen". Någon sådan plats tycks det inte finnas i Växjö, inte vad jag har sett i alla fall. Vi tog även en promenad i Brunnsskogen och bara njöt av det underbara vädret.

Om en stund anländer farmor och farfar - dags för påskmiddag med familjen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback