Påskfirande

Ännu en dag med underbart väder. Lyckan är total och glädjen sprirar som aldrig förr. Hade en trevlig påskmiddag igår tillsammans med familjen och farmor och farfar. Skjutsade hem farmor och farfar på kvällen och tog sedan en sväng ut till Aspan. Vattnet låg spegelblankt medan solen sänkte sig ner i havet. Otroligt vackert och jag längtar just nu bara till sommaren och lata dagar ute på Aspan. Aspanlivet då klockor, datorer och bekvämligheter inte existerar överhuvudtaget. Bara härligt sommarväder, en solstol och dopp i det klara vattnet - underbart!

Lillebror skulle på bio i Karlskrona igårkväll så åkte med honom (!!) och hans kompisar till Nättraby och helt plötsligt hade jag helt oplanerat hamnat på en fest (ja alltså inte med lillebror då, ifall det kunde bli någon felsyftning där). Blev en ganska nykter tillställning för min del och ärligt talat spenderade jag nog större delen av kvällen med att gäspa. Jag måste ha varit ett extremt spännande sällskap. Hrm. Somnade i alla fall i princip nästan direkt då huvudet landade på huvudkudden.

Morgonen började inte alls bra idag. Vaknade extremt illamående, likblek och snurrig. Efter en 45 minuters lång promenad i den friska morgonluften (klockan sju!) och sedan ytterligare lite sömn tycks jag dock vara så gott som återställd nu. Nu inväntar jag och större delen av familjen in mamma och sedan bär det av mot Backaryd för att fira påsk med tjocka släkten. En sak är säker - allt kan bara bli bättre än morgonen! Tror nog att det kan bli en ganska bra dag ändå.. (bara jag slipper allt vad påskbord heter!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback