Företagskväll

Då sitter jag här färdigduschad, färdigklädd och färdigfixad inför kvällen evenemang - företagskväll på Ernst & Young. En helkväll med revisorer och eventuellt blivande revisorer - låter väl fruktansvärt spännande? Faktum är att företagskvällarna brukar vara mycket trevliga tillställningar och hoppas på det även ikväll.

Dagen har spenderats med plugg, plugg, plugg. Ovanligt? Knappast! Har nu kommit en bra bit med kandidatarbetet. Sommaren närmar sig verkligen med stormsteg och snart sitter jag väl här och skriver att jag inväntar examensbanketten istället för en förtagskväll. Då är tre år avklarade på Växjö Universitet - tre hela år! Vart har tiden tagit vägen? Minns fortfarande så väl första dagen då jag hade hela nollningen framför mig. Nu inväntas istället examensbankett och studentlivet utanför studierna har allt mer kommit i skymundan. Lite synd men samtidigt förmodligen en del av den process som genomgås under studietiden. De äldres plikt är att ge plats till de yngre. Eller nåt. Jag är helt enkelt gammal. Men snart är allkårsveckan här - underbara allkårsvecka och jag bara lääängtar!

Så vad händer då i helgen? Hör och häpna ska jag faktiskt befinna mig i Växjö heeela helgen! Ytterst ovanligt. Alldeles ensam dessutom vilket verkligen är något av det mer sällsynta. I alla fall var det tanken från början. Men eftersom Camilla är Camilla har hon givetvis sett till att planera in lite aktiviteter. Under morgondagen kommer Lovisa på besök för en riktig kusinkväll och på lördag kommer Brattan för en vänner-från-förr-kväll. Ska bli skoj!  

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback