Födelsedag

"Aaaah.... Här är jag - idag är det min födelsedag.."

Det är refrängen till Per Gessles låt som jag har gått och nynnat på hela dagen. För nog är det min födelsedag idag, även om det kanske inte riktigt har känts som det. Har mer blivit som en bakisdag. Däremot blev jag ordentligt firad igår med samtliga av mina favoriter. Blev en mycket rolig afton och känner mig verkligen lyckligt lottad som får kalla er för mina vänner.

Visst är det inte samma sak att fylla år när man nått denna högaktningsvärda ålder som det var förr. Det är inte samma sak överhuvudtaget att fylla år här i Växjö som är det är att fylla år på hemmaplan. Vakna någon timme innan man ska. Ligga och lyssna på tisslet och tasslet ute i köket. Prasslandet med paketpappret. Längtan efter att dörren skall öppnas och familjen med sin skönsång skall uppenbara sig. Så är det inte numera. Men visst är det ändå något speciellt att fylla år. Det känns som en liten ballong längst in och hjärtat och det är väldigt roligt (faktiskt) att känna sig betydelsefull då alla nära och kära hör av sig via telefonsamtal, sms eller till och med bara via msn eller facebook. Ett litet ord som "grattis" kan betyda mycket från en gammal kär vän. Visar att man inte är bortglömd.

Ett stort tack till alla er som förgyllt min födelsedag och gårdagen - tack för att ni finns!







Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis på din dag:-) Hoppas den varit toppen! Kramar

2008-11-09 @ 22:19:13
Postat av: Camilla

Tack! :) vem det nu var som skrev det.. hehe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback