Offer för posttjuven

Mammas mobil ringer "hemligt nummer"
Mamma: Hallå?! Min favoritdotter Camilla? Jo hon sitter faktiskt här. Okej... Det är polisen, de vill prata med dig.

Var en trevlig polis. Och en otrevlig tjuv. En posttjuv hade härjat i Alvesta och då tagit det födelsedagskort jag skickat till mamma i september. (Saknat det? Eh, nä!). Det hela var väldigt beklagligt. Fabror Polis undrade om jag ville ha det fina kortet tillbaka. Funderade ett ögonblick på att det kunde ju vara en besparing till nästa år men beslöt mig för att farbror Blå kunde få behålla det. Haha!

Är alltå i Ronneby nu. Fixat och trixat lite här hemma. Hjälpte lillebror att beställa biljetter till Oasis på Ticnet (tydligen väldigt svårt om man heter Mathias), ska ta en fika på stan med mamma i eftermiddag och även hälsa på farmor och farfar en stund. Förmodligen kommer jag också få öppna lite födelsedagspresenter idag. Me like! I övrigt är det fint väder ute (får väl skriva om det i brist på annan spänning i mitt liv), dock väldigt kallt i ett hus som detta. Är som gjort för en myspysdag.
 
Det var allt från Ronneby. Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback