Traditioner i livet

Jag är en konservativ person som gillar traditioner. Varför frångå sådant som redan fungerar bra? Exempelvis har jag kuggat på en tenta tidigare, nämligen "Kalkylering och Internredovisning", det vill säga den näst sista kursen förra året. Omtentan gjordes då alla andra gått på sommarlov. En mycket trevlig syssla att sitta här i ensamheten, inspärrad på ett bibliotek när alla andra åkt till sina hemorter. Härlig känsla att då och då slänga längtansfulla blickar mot fönstret där solen stod högt på den klarblå himlen, få samtal från personer som legat på stranden större delen av dagen och bara njuta av den något kvava luften i grupprummet. Att frångå en sådan tradition vore väl synd - så därför har jag nu kuggat på min andra tenta (mikroekonomi 1) här i Växjö - på den näst sista tentan i år. Traditionen är alltså upprätthållen - jag kommer ha något att göra i sommar (på den lilla fritid jag har när jag inte jobbar), mina ekonomiböcker kommer bli mina trogna följeslagare - kan det bli bättre?

(Hoppas ni förstår er på ironi)

Kommentarer
Postat av: Gina Natalie

låter jobbigt... :\

Postat av: Gina Natalie

Tack så mkt :)
Ha en bra dag!

2008-05-19 @ 15:51:04
URL: http://capnsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback