Stolta nördar

Sommaren närmar sig - dags för böckernas tid (svar nej; ingen kurslitteratur!). Som jag nämnt i tidigare blogginlägg har jag precis läst ut boken "Mias systrar" och nu är det dags att ta mig igenom en ny bok, nämligen "Känn pulsen slå" av Berny Pålsson. Ännu en verklighetsbaserad bok som förhoppningsvis (jo faktiskt!) kommer ge mig kalla kårar. "Vingklippt ängel" (en tidigare bok om henne) är sedan länge sönderläst så jag har höga förväntningar på det innehåll som döljer sig innanför dessa nya pärmar. Psykisk sjukdom, missbruk och självförnedring..

Då denna bok är utläst har jag tänkt ta tag i mitt nästa projekt; nämligen läsa Stieg Larssons böcker. Jag vet att det är dåligt, jag borde läst dem för läääänge sedan men har inte blivit av. Dock lär det få vänta tills sommaren har tagit fart på riktigt. Att börja läsa sådana böcker (för enligt många ska de vara riktigt bra!) under tentaperioden är förmodligen inte att rekommendera.

TVÅ inlägg om böcker idag. Lite snudd på nördigt. Tur att jag, Johanna och Malin numera har kommit ut ur garderoben och med stolthet i rösten kan säga att vi är "Stolta Nördar". Beställt fina knappar med detta budskap som ska pryda våra vackra ekonomoveraller. Känn hur avundsjukan stiger upp i huvudet på er! Haha!


Berny Pålsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback