Jourmottagningen - händelsernas centrum

Vilken dag.. Efter samtal med sjukvårdsrådgivningen och jourläkaren fick jag till slut en tid nere på jourmottagningen på sjukhuset. Vännerna ställde upp något enormt - Emelie ringde till sin mor för att fråga om råd, Johanna följde med mig till sjukhuset och Lina skjutsade oss. Tack för allt - mycket uppskattat!

Några detaljer från sjukhuset behöver vi kanske inte dra, men kan i alla fall berätta att jag måste vara en av de mesigaste som finns (förmodligen lika mesig som min far och min bror). Mitt under samtalet med doktorn utbyts orden:
Jag: Ursäkta men jag mår jätte illa.
Doktorn: Ja så kan det vara med sådana här infektioner.
Doktorn fortsätter prata på om vad som framkommit under testerna medans mina normalt så rödrosiga kinder får en väldigt vit nyans.
Doktorn: Men hur är det egentligen med dig? Sätt huvudet mellan knäna!

Någonstans där svimmade jag. Minns bara att allt började snurra och att det sedan blev svart. Vaknar av att doktorn ruskar om mig hårt och nyper mig i armen samtidigt som en annan läkare rusar in i rummet då doktorn tryckt på larmknappen. Hm, någorlunda pinsamt får jag väl ändå ta och medge. "var det din kompis som satt ute i väntrummet? Ska vi hämta in henne?".

Får väl också påpeka att melodifestivalen 2008 var ett fiasko. Hur kunde Perelli vinna då folket ville ha Sanna på en förstaplats? Gaah, blir så arg!


Dags för sömn - efterlängtad sömn - och innan dess ska pencilinen intagas. Blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback