Galen? Vrickad? Eller bara förvirrad?

Dagen började med ett samtal till Malin några minuter i åtta. Antar att hon blev lite orolig då en fnittrig Camilla ringde och sa "Jag vågar inte gå ut för det står några där och det är en spegel precis utanför min dörr.", ja Malin blev till och med så pass orolig att hon erbjöd sig att komma och hämta mig.

Det som egentligen utspelade sig var att jag hörde en massa oväsen och då jag tittade ut genom dörrhålet stod det två män utanför, varav den ena stod på en stege (med andra ord ingen spegel!) mitt framför min dörr. Jag vågade inte gå ut då jag var rädd att han på stegen skulle trilla. Då jag ringde till Malin för att berätta att jag nog skulle bli lite sen kom jag på hur dumt det nog egentligen lät och började fnittra samtidigt som jag försökte förklara situationen - med andra ord förstår jag verkligen om Malin trodde jag hade rökt på, intagit något pulver, piller eller liknande.

Dagen i övrigt har till största del bestått av Amår - en arbetsmarknadsdag här på Växjö Universitet. Blivit mycket prat med olika företag och på det hela taget en mycket givande dag! Har kommit fram till att en civilekonomexamen inte gör någon skillnad, liksom en magisterexamen - det viktiga är tydligen att man hade en kandidatexamen samt man är rätt person för jobbet. Pennförrådet har byggts på en hel del (mycket behövligt) och har även fått en egen lite gran som jag tydligen ska plantera här i lägenheten (hm, frågan är bara var?!).

Lite grupparbete har det blivit i eftermiddag och imorgon bär vi av mot Älmhult för att göra en marknadsundersökning. Fått stränga order av Malin att klä upp oss så att hon slipper skämmas. Hehe! Klockan sju imorgon bitti avgår alltså bilen (hur hon kan tro att vi ska se pigga och fräscha ut vid den tiden är dock en gåta).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback