Midsommar 2008

Jag vet inte om ni kommer ihåg den där tv-reklamen som gick för ett antal år sedan; den där midsommarfirarna först dukar upp långbord utomhus, när regnet kommer bär de in bordet, när solen kommer åter bär de ut bordet igen tills regnet börjar falla igen då det bara är till att ta in bordet igen. Midsommarafton 2008 utspelade sig på ett liknande sätt hemma i Ronneby. Finns ju trots allt någon charm över det hela. Vi njöt verkligen av de små solglimtar som kom emellanåt och vad är egentligen en svensk midsommar utan regn - ingen vanlig midsommar i alla fall!

Midsommarafton tillbringades hemma hos familjen dit släkt och vänner vallfärdat för att ta del av firandet. Blev ett trevligt traditionellt firande med stoj och stim. På kvällen bar det av mot Bökenäs Camping. Förhoppningen om en livad kväll gick i stöpet då jag insåg att jag hade flera biverkningar från veckans sömnbrist. Dock hade vi en ganska trevlig kväll ändå om än en ganska lugn sådan. Höjdpunkten var då husvagnsägarna bestämde sig för att låta oss ungdomar sova i husvagnen och själva istället ta det kalla tält som skulle bli vår nattbostad. Den lyckan går inte ens att beskriva.

"Jag har fått grus i sanden.. jag menar, sten i sanden.. nej.. grus i skon!" (Jo visst fanns det de som förtärade mer alkohol än andra)
"Titta vad mycket jag kan spreta med mina tår!" (Lovisa utom sig av lycka!)
"Brännvin och Tabasco, så blandar man det så får man en jäkla fylla. Och jag tål att grogga, det gör jag ofta..." (Eh, okeeej... coolt?!)
"Jaha, vad bra, så ni ska börja spela nu. Det är väl ni som ska spela uppe på scenen?" (Antons förvirrade blick gav nog svaret på frågan)



Lillebror Simon (som inte är så duktig på att visa sitt "naturliga" leende)

Lillebror Mathias

Shania föredrar skuggan.. hehe!

Förtäring av midsomartårta på altanen i solskenet
"Gubb-bordet"
 
TÅÅÅRTA! :)

Solskenet blir inte långvarigt. Plötsligt kommer mörka moln in som bär med sig regn.
Dock försvann regnet lika fort som det kom och solen kom åter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback