Sveriges suraste kassörska

Nu går jag ut offentligt och korar den bittraste kassörskan i Sverige (inte för att jag har träffat alla men ingen kan vara bittrare än vad hon är i alla fall, möjligtvis håller tjejen på Akademibokhandeln samma nivå). Tronen tillägnas citronen på Ica Teleborg.  Har aldrig mött en surare människa, inte ett leende, inte ett tecken på liv, ingen ögonkontakt, bara ett streck till mun och ett muttrande ljud. Hur kan man vara så bitter och sur vid en sådan ung ålder? Hur kan man stanna kvar på ett sådant jobb där man uppenbarligen vantrivs något enormt? Finns det ingen arbetsmanual som säger att man ska le och vara trevlig mot kunderna, att man ska säga "tack", "varsågod" eller åtminstone "hej". Det enda ljud jag fick av henne igår var "12!". Hmm..

Årets bästa kommentar: "Med den dubbelhakan som hon har skulle jag också varit sur!". HAHA!

Kommentarer
Postat av: Turid

Jag har nog en som slår henne, en på konsum här i Lund, är jätterädd för henne, hon skriker och skäller på en. Man vet aldrig när man ska få sig en rejäl utskällning för att man inte slår in koden tillräckligt fort eller hör vad hon säger när hon surmulet muttrar något obegripligt. Välkommen till Lund om du vill jämföra! :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback