Ikano

Andra arbetsdagen på Ikanobanken är avslutad. Räntor, krediter, avbetalningstid, kreditkort, nollavisering och betalningsfri månad är ord som har snurrat i huvudet hela dagen. Det är mycket att lära, väääldigt mycket att lära till och med men jag trivs. Det är faktiskt riktigt intressant och även om de andra gröngölingarna är tämligen små är de väldigt trevliga. Pendlandet är väl den jobbiga delen. Idag blev tåget stående mitt ute i ingenstans i 20 minuter på grund av nedblåstna träd. Till slut kunde vi förflytta oss till Alvesta där vi fick ta bussen till Växjö. Min och Linas cykeltur hem var ett riktigt äventyr. Blev ett evigt trampande genom hård blåst och runt omkring oss fann vi nedblåstna träd samt lösa grenar som blåst ner. Väl hemma märkte jag att en liten hustomte varit på besök, nämligen min mor. Jag har numera ett välfyllt kylskåp (i varje fall om man jämför med hur det brukar se ut) och en väldigt välfylld frys. Svenska jordgubbar är allt annat än fel, hehe! Skickar en rejäl tack-hälsning till mamma!

Lillkusinen Emelie har tagit studenten  idag. Tyvärr kunde jag inte närvara på grund av jobb. Hoppas i alla fall att hon haft en underbar dag!

Nu väntas Gossip Girl (och jo, jag ska se lite fotboll också men först efter tjejprogrammet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback