Anton Klanton

Anton åkte hem för ett par timmar sedan nu. Spännande äventyr. Började med att jag "vinkade av" den nye skåningen vid bussen. Hann precis upp i lägenheten igen då telefonen ringde. Anton hade glömt sina lägenhetsnycklar och hoppat av bussen (Varför?!). Jag som en räddare i nöden hoppar upp på min vita springare (min cykel) och far iväg i en väldig fart. Får fightas med hemska monster (anfallande fiskmåsar) men inget kan stoppa mig. När jag till slut når Anton inser vi att Anton inte kommer hinna med tåget om han skall invända en ny buss. Han får därför hoppa upp bak på min vita springare (fortfarande min cykel) och vi beger oss in mot stan. Efter ett tag inser vi dock att min vita springare (min vita cykel om ni inte fattat det än) inte riktigt orkar med både mig och en nästan 2 meter lång medpassagerare, springaren är som bekant inte så ung och stark som den var för sex år sedan. Som den räddare i nöden jag är fiskar jag upp min telefon och ringer efter första bästa taxi. Vad jag vet hann Anton sedan med tåget, tror dock inte att han anlänt till Lund ännu. Hur som helst kommer Anton numera gå under smeknamnet AntonKlanton - ett smeknamn han definitivt gjort sig förtjänt av! ;)
 
Efter en promenix med Johanna i afton är det nu dags att gå till sängs och förmodligen somna till något tv-program. Imorgon väntas en ny dag på jobbet, en början på den andra arbetsveckan.  


Kommentarer
Postat av: malin

vilken stjärna din kära pojkvän är...

Postat av: malin

vilken stjärna din kära pojkvän är...

2008-06-16 @ 20:30:15
URL: http://malinst.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha. av ngn anledning drars jag till att umgås med knäppisar! ;)

2008-06-16 @ 21:51:22
URL: http://camiiiilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback