Livet som hårt arbetande icke-semesterfirare

Idag har jag haft sovmorgon - ända till klockan halv sju! Min tidsuppfattning har ändrats en hel del under dessa månader då endast jobb på Ikanobanken har stått på schemat. Imorgon väntas dock en vanlig morgon då klockan kommer att ringa lite över fem.  Bara en jobbdag kvar sedan bär det av mot lite ledighet i Blekinge. Har fortfarande inte packat en pryl eller ens brytt mig om att ta ut väskan från garderoben. Antar att jag egentligen borde sova nu enligt mina trogna pendelkamrater. Suck.. ingen sömn förrän väskan är packad.

I övrigt har det varit en bra dag idag. Känt mig glad och pigg (förmodligen på grund av min långa sovmorgon.. hrm!). Solen har strålat på den klarblå himlen (jodå, det har jag minsann sett från fönstret på Ikano), kunderna har inte varit lika sura idag (kanske bara pratat med semesterfirare som njuter av det äckligt fina vädret) och har till och med fått höra att jag är en riktig pärla som är på snudd förtjänt av ett gäng röda rosor samt en kram (kul att man kan göra någon kund glad och att inte alla tycker att man är en inkompetent idiot då jag inte tar bort påförda förseningsavgifter och räntor). Imorgon är det efterlängtade fredagen här! Fredagen då det väntas löning, fredagen då det snart är helg, fredagen då det snart är hemfärd, fredagen då jag skall luncha med mina stjärnor och fredagen då det än en gång skall bli fint väder - kan det bli bättre?! Jo lite sovmorgon, ledighet under hela dagen samt en badstrand kanske hade satt en extra guldstjärna på dagen men man skall inte klaga!

Nähä, kanske skulle ta tag i mitt liv, eller rättare sagt i min väska och börja packa.



En ständigt återkommande bild från Aspan - framkallar nästan en liten rysning

..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback