Sommarvärmens glädje

Helgen är över och det är åter måndag. Löninghelgen fortskred ganska så lugnt. Tog tid för mig själv och stängde ut alla andra. Inga måsten, inte ta hänsyn till några andra, bara jag och lite tid för mig själv - lovely! I lördagskväll var vi hemma en sväng hos Lova i hennes lilla söta hus. Till och med jag som är så anti inställd till hus, ungar och svensson-liv blev allt lite sugen. Fast vid närmare eftertanke gjorde de där samtalsämnena om förlossningar att tanken på att skaffa barn nästan känns ännu mer avlägsen nu än tidigare. Söndagen tillbringades i solen i sommarstugan på Aspan med farmor och farfar.

Idag har jag jobbat större delen av dagen. Landade i Växjö vid lite i sex och då begav sig jag och Johanna iväg på äventyr. Vi styrde kosan mot Citygross där vi storhandlade. En handling på över femhundra kronor är en rejäl investering för någon som normalt har en matmånadsbudget på ungefär samma belopp. Dock är det inte bara mat som har inhandlats den här gången, utan både det ena och andra... 

I övrigt är sommaren verkligen här på riktigt just nu vilket gör att inget kan sänka humöret som tillfället är på topp - inte ens det faktum att jag faktiskt jobbar och inte har tid över till att få vara ute i solen.


Lovas mysiga hus

Anna i solskenet

Linda "Ta då för fan!"

Cicci och Brattan

Brattan och Lova

Linda

Lova - värdinnan själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback