Nystart

Knäpp som jag är (Johanna påstår i alla fall det) fick jag ett ryck. Funderade ett ögonblick på om jag skulle låta mina väskor stå innanför dörren någon vecka eller om jag verkligen skulle orka packa upp allting redan ikväll. Äh, what the heck - lika bra att ta tag i det! Började med att plocka upp maten. Öppnade kylskåpet. Något slags ryck - tog ut det lilla som redan fanns i kylskåpet och torkade av samtliga hyllor och lådor - ordentligt! In med maten i det nya fräscha kylskåpet - mycket nöjd! Dags att packa upp kläderna. Började med att slänga ut de kläder som redan fanns i garderoben - fyllde två ica-kassar med kläder som åkte upp på vinden och resterande ligger nu prydligt i den nyutrensade garderoben. Mycket nöjd!

Efter det blev det en promenad till Willys där diverse saker inhandlades. En massa frukt blev det (måste ha C-vitaminer för att slippa fler sjukdomar!) och även laktosfri mjölk (nu ska det bli ordning och reda!).

Den friska luften rensade tankarna en aning. Nu ska här bli ordning och reda. Jag ska fixa det allt det här - så är det bara - och jag ska fixa det galant!
-   Jag ska klara denna jävla statistik (även om det just nu känns som en omöjlighet).
-   Jag ska INTE bli sjuk. (inte mer än min nuvarande förkylning) Så är det bara och jag skiter fullständigt i vad alla jävla infektioner säger.
-   Jag ska sluta vara så jävla pessimistisk som jag varit den sista tiden och uppskatta alla de små ljusglimtar som finns i mitt liv.
-   Jag ska sluta att svära så jävla mycket!

Där har ni mina nyårslöften i efterhand. Nu ska jag slå mig ner framför tv:n och njuta av att jag är tillbaka i Växjö!



Tack för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback