Tick-tack, tick-tack...

PANIK! Ska träffa Lina för att gå mot Malins om en liten stund. Men aj då. Mat kanske vore bra? Inte bra att göra om samma misstag två gånger, inte bra, inte bra.. Mat är viktigt om kvällen ska sluta på ett lämpligt sätt! Så varför sitter jag då här kanske ni undrar? Lugn, bara lugn - nudlarna står på spisen! (Ja någon annan mat hade jag inte att tillgå och jag hade varken orkat eller haft tid att äta något annat heller för den delen!).

Målat naglarna också kvällen till ära. Helt värdelöst egentligen med tanke på att jag klippte naglarna för ett par dagar sedan och nu knappt har några naglar kvar. Dessutom har jag tappat den här "nagel-målar-förmågan". När jag var yngre målade jag naglarna jämt och ständigt och dessutom i de mest anskrämliga färger som fanns (ni vet då det var modernt med orange, ill-grönt o.s.v.). Numera är det ytterst sällen jag målar naglarna överhuvudtaget (orka!) och när jag väl gör det blir det oftast i en genomskinlig färg (med andra ord är det då inte så noga hur man målar). Att då ikväll sätta igång och måla naglarna klar-röda i en stressad situation och dessutom på ett par mininaglar är med andra ord kanske inte det lättaste. 

Nu är nudlarna klara - dags att äta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback