Smittorisken är hög - varning!

Min kära gruppmedlem Malin har fått halsfluss.

"Det vanligaste sättet att smittas är genom handkontakt. Bakterier och virus kan också överföras genom kyssar, eller i luften av nysningar. Det brukar ta två till fyra dagar från smittillfället tills de första symtomen visar sig."

Vi har visserligen inte kysst varandra (haha) men handkontakt är nog svårt att undivka då vi gör ett arbete ihop för att inte inte tala om det här med nysningar då vi under gårdagen satt instängda i ett litet grupprum större delen av dagen och Malin inte gjorde annat än att hostade. Jag i mitten, en halsfluss-sjuk Malin till höger och en förkyld Lina till vänster. Kan jag då vara något annat än körd? (För att inte tala om Lina som redan fått alla de symtom som Malin hade i början av veckan).  

Imorgon väntas en hemtripp till Ronneby. Inte varit hemma på fem veckor nu så ska bli underbart! Bara vara hemma, gå runt i huset, umgås med familjen (och plusset i kanten - hehe!) och njuta av att få komma ifrån Växjö ett tag. Dessutom har jag ju nu en present med mig hem till familjemedelemmarna - ett härligt halsfluss-virus - kan de bli annat än lyckliga?!

"Problem vi stött på under arbetets gång; SJUKDOMAR!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback