Overkligt

Mr. A slutar i skolan till sommaren, ska flytta till en "riktig" lägenhet. Tänk den dagen vi också får göra det, tänk att få komma härifrån, kommer bli så.. så... så... ja hur sjutton kommer det att bli? Underbart? Men jag har ju näst intill hela mitt liv här - ska jag bara lämna det? "Tack och hej - dags att börja om på nytt!". Hela min andra familj bor ju här, den så kallade "Campusfamiljen". Ska vi bara splittras, "Trevligt att lära känna er - ha ett bra liv!"? Och vart ska jag egentligen ta vägen? Tillbaka "hem" till Ronneby? Knappast! Jag har inte mycket kvar där nu (förutom familjen och ngra få vänner). Ny stad då? Ensam och övergiven i en ny stad med nya människor? Känns det så lockande att förändra livet så radikalt på egen hand?

Nej faktum är att jag nog ändå är ganska glad över att det inte är jag som slutar till sommaren. På något vis känns livet efter studierna inte tillräckligt lockande, inte i nuläget i alla fall (fast det är klart; en inkomst och en snygg och STOR lägenhet skulle ju inte sitta helt fel!). Hela grejen känns... overklig än så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback