Drömmar om paradiset

Skärgårdsdoktorn.. Ön där alla vill bo, flickan alla tjejer vill vara och alla killar vill ha, sommarvädret som inte existerar i verkligheten och de underbara vyerna.

Jag hade också velat ha en "Sören" att gå till med mina problem, en som säger "Här gör du som du vill! Kan jag bjuda på något medans du funderar på om det är något du vill berätta?". Eller nej förresten, jag hade nog velat VARA som Sören.. Bo ensam i min lilla sjöbod. Ha min båt och mina fiskenät. Aldrig ens komma på tanken att åka iväg på semester - varför överge paradiset man bor i?!

Ja drömma kan man ju alltid.. Just nu befinner jag mig i Växjö där jag försöker få mig en ekonomiexamen - med andra ord så långt ifrån Sören man kan komma! Kanske är det där med båtar och fiskenät ingenting för mig (som om ekonomi skulle vara det!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback