Vart tog snön vägen?

Funderingarna igår innan bussen avgick från Växjö var många. Vad ska man ha för skor, jacka, vantar, mössa...? Måste vara varmt och vattentätt så det håller den blöta snön borta. Strunt i kläder som behövs till utgång - här krävs kläder som klarar snö och kyla! Ett tag funderade jag helt allvarligt på att enbart ta med min skidjacka (och inte någon annan mer utgångsvänlig jacka) ner till Ronneby. Man vill ju inte frysa och bli förkyld. Väl i Blekinge stirrade jag på den kala marken. Vart tog snön vägen? Här i Ronneby finns inte ett enda spår av vinter - här är mörkt, grått och regnigt. Varför i hela friden skulle jag dra med mig hela vinterutstyrseln för? Suck!

Fredagsnöjet igår bestod av pepparkaksbak med lillebror Simon. Varje år är det samma visa, man tänker muntert att äntligen är det dags att baka pepparkakor. Så roligt! Julmusiken åker på, man klär sig i förkläde och drar fram kavlar och pepparkaksformar. När man sedan kavlat ut den fördömda degen ett antal gånger och när man inser att den ALDRIG tar slut består tankarna snarare av följande "Tur att det är ett helt år till nästa gång...". Senare på kvällen antar jag att större delen av Sverige tittade på Idolfinalen? Jag och Simon dissade detta och tittade istället på Astrid LIndgrens jul. Det är vad jag kallar en mysig fredagskväll!

Just nu väntar jag på att mamma skall göra sig redo för avfärd. Stan är nästa anhalt där julklapp till lillebror skall inhandlas (men schhhh, det är hemligt). Eftermiddagen skall spenderas i köket där vi skall tillverka diverse julgodissorter och ikväll blir det sedan lite fest i Nättraby.

Oj blev ett väldigt långt inlägg idag. Har du läst ända ner hit är jag uppriktigt sagt imponerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback